Pomázi Futó Bajnokok Se.

PFB-PálosKör/ nagy kör

55,5 km- aszfalt

2020.10.18-től bármikor, amikor szeretnéd :)

Örömmel mutatjuk be nektek az instant körünk nagy távját, a Pálos-55 km-t. Pomáz-Szentendre- Pap-rét- Visegrád-Tahitótfalu-Leányfalu-Szentendre-Pomáz útvonalon haladva, emelkedőkön és lejtőkön át J

Az útvonal leírása:
Pomáz hév állomása mellől, a Coop abc parkolójából a Trianon emlékkereszt mellől tudsz elindulni. Itt egy tájékoztató táblának hátulján alul megtalálod a rajt és cél kódokat, amiket majd le kell olvasnod induláskor és érkezéskor. Ne felejtsd el! És természetesen útközben is elhelyezünk néhány darabot.
Az útvonal eleje, 5,5 km-ig megegyezik a nagy körrel, vagyis Pomázról a parkolóból elindulva Dobogókő irányába az első körforgalomig (Életfa van középen) haladva átfut az út a Hősök terére és tovább halad a templom melletti Luppa Vidor úton,  egészen a Teleki Honalapítási emlékmű melletti útra. Itt bal oldalon egy temetőt fogsz látni. Szentendre irányába haladunk tovább, ez egy Y elágazásnál a jobb oldali aszfalt utat kövesd.. Ezen a szakaszon PB-PálosKör útjelző nyilak lesznek néhány oszlopon, kék és piros színben, ameddig az út együtt fut. Beérve Szentendrére, elérsz egy lovardáig, ami bal oldalon van , és ott megtalálod a 2.QR kódot, a lovarda kerítésén, kb. 4 km-nél. (Pomázi út 0102/26 tábla alatt a fa kerítésen van, mellette egy Lovaglás feliratú tábla.)

Előbb egy erdős szakaszon, majd egy emelkedős úton  egy lakótelep mellett haladunk tovább,innen ketté válik a kis és nagy táv és mi a Skanzen irányába a kék nyilakat követve futunk tovább. Először a V8 uszada mellé érünk a Kálvária útra,, onnan egy kis lépcsős keskeny utcán, ami a Szobrász utca, átfutunk majd balra tartva futunk tovább a Deli Antal utcáig. Onnan a János utcára fordulunk jobbra, ez egy nagyon meredek utca lefelé. egy kis térre érünk és a György utcán futunk tovább, majd jobbra a Jobbágy utcán le a patakig, amin egy fa hídon átkelünk, és egy meredek kis kaptatón, ami az Izbégi ált.iskola mellet megy fel a  Szentlászlói útig. Ott felérve át kell kelnünk a lámpás zebrán szembe, majd fel egy kis lépcsőn indulunk tovább Szentlászló irányába. előbb fent a járdán, majd a Szentlászlói út mentén egy Y elágazásig, ami a Kékesi út, és azon megyünk jobbra, amíg becsatlakozunk a Pásztor utcába. Ezen addig futunk, amíg el nem érünk odáig, ahol az aszfalt elfogy és murvás lesz az út. Tovább egy éles jobb kanyar lesz, ami belefut egy mélyedésbe, ( lehet ,hogy sár lesz itt, de ez a szakasz kb.1 km és több ilyen nem lesz!) és tovább kell rajta futni, innen balra kanyarodva, amíg el nem érjük a Sztaravodai utat, ami a Skanzen vége, és egy forgalmas út, de ezen át kell kelni, majd az út jobb oldalán 500 méter múlva ráfordulunk a Pap-rét irányába vezető Forrás utcán. Itt lesz egy játszótér baloldalon, aminek a kerítésére helyeztük el a következő QR kódot, rögtön a tér elején balra mintha a buszfordulóba akarnál futni! ez kb.10,4 km! Ne felejtsd el!!! Itt a játszótér mellett, a buszmegállóban vízvételi lehetőség van, amit érdemes kihasználni, mert utána 15 km-en keresztül nem lesz máshol.

Az aszfalton, ami egyben bringa út, eljutva a Pap-rétre, onnan tovább futunk szembe, egyenesen át, lefelé már, egészen Visegrádig. Itt a kereszteződésben, ahova érkezel, balra kell lefutni Visegrádra, itt kb.2 km-en keresztül az út szélén.(ismét lesz vízvételi lehetőség is) Elérve a templomot, jobbra fordulunk, a Fő utcán, és a DonCorleone pizzéria után megtalálod a következő QR kódot. a Polgármesteri hivatal előtt a fa infó tábla fal felöli belső felén bal alul. ( kb.25 km-nél).

Tovább haladva ki futunk és a 11-es út mellett elindulunk Szentendre felé, a Duna mellett haladva. Itt egy szakasz a fő út szélén halad, kb.3 km-en, de jobb oldalon lehet futni, és figyelnek az autósok is. Dunabogdánynál be lehet csatlakozni a bringaútra, ami lemegy a Duna part szélére, ezt táblával és matricával jelöljük. Itt lesz majd vízvételre lehetőség, és jobb oldalon a strand után van egy Heim pékség ( kóla, stb...) tovább futunk a bringaúton Tahi felé. Itt majd megint el fog fogyni a kerékpárút, Tahi előtt, de egy kb.2 km után jobbra lesz lehetőség Tahiban a 11 út melletti párhuzamos úton futni, egészen a következő QR kódig, ami egy rozsdás kút melletti fa infó tábla hátulján lesz, kb.37 km-nél, az Orgona utcában,

majd tovább az út szélén Tahi központjába és tovább Leányfalura.

Sajnos a köztes szakaszokon még nincs kiépített bringa út, de figyelnek a futókra  és a bringásokra ezen a részen a járművek. De azért Ti is figyeljétek a jelzéseket. A Bringa út Leányfalunál folytatódik, amikor eléritek a 11 úton azt a kereszteződést, ahol egy Dohánybolt van bal oldalon, és a bringaút jelző tábla balra mutat, alatta a PFB jelzőmatrica a kék nyíllal!  Befordulva a bringaútra, elérjük a  Zöd Béka büfét és Kenu és horgászkölcsönző. Itt lesz a következő QR kód, a bejárat kapuján a tájékoztató tábla alatt. 42 km-nél! Olvasd be ezt is :)

Leányfalutól bringa út vezet egészen Pomázig mindig maradj rajta! Szentendrén a Duna part felé kanyarodik a bringa út, előtte jobb oldalon a 11-es úton van egy Spar, menj tovább követve a bringa utat. Elérve a Duna korzóhoz, előtte a Duna korzó 5.szám mellett van egy nagy kék fém doboz, aminek a hátulján van a következő QR kód, ( kb.47,7 km-nél mielőtt rámennél a Duna korzó futóútjára a hajó kikötő mellett becsatlakozva a kis kőr egy szakaszára) .

Ne felejtsd el leolvasni!!!!

Innen egy irányba megy a két út egészen a teniszpályák mellett elhaladva a patakig, ahol az új bringás híd vezet át. Itt újra kettéválik az út, mi egyenesen futunk tovább Pomáz felé, (a kis kör pedig átfut a hídon). mi a bringa út végén a 11 út alatti aluljáróra fordulunk ,átfutunk a 11 út alatt, és felérve a lépcsőn szemben kissé balra egy fém szerelvény doboz oldalán megtaláljuk a következő QR kódot, kb.52 km-nél. A városkapu üzletház előtt.

Innen a bringa úton tovább futunk, az üzletház parkolójánál, és jobbra rátérünk a Pomázra tartó bringa útra. Innen újra közös az útvonal a célig. Végig bringa úton, az eper földek mellett, majd bekanyarodva Pomázon, a patak mentén, neki egy Hév átjárónak, ami előtt balra egy filmstúdió és egy pizzéria lesz. Át a héven majd jobbra a busz végállomáson át a célba érünk. Itt a QR kód leolvasását se felejtsd el!

QR kódok:

7. Duna korzó- 47,7 km-nél

8.Városkapu- 52 km-nél

9. Cél- 55,5 km-nél

Az útvonal matricákkal van jelölve, figyeljétek az oszlopokat, póznákat. A QR kódokat néhol el kellett dugnunk, hogy ne zavarja az összképet, ezt a leírásban megtaláld. Mindet legyetek szívesek beolvasni. Ha bármelyikkel gond van, az órád, vagy telefonod alkalmazása igazolhatja a megtételt.

Víz vételi lehetőség:

Pap-rétre vivő úton, kb.10 km-nél

Visegrádon, kb.25 km-nél

Dunabogdányban, a Duna parton, kb 31 km-nél (itt van egy Heim pékség a strand után jobb oldalon is, ahol van kóla, és minden más :) )

Leányfalu és Szentendre között valahol a bringa út mellett.

Szentendrén a teniszpályáknál 2 fa között bal oldalon, kb.49 km-nél.

Szint: 17 km-ig emelkedik, össz szint: 630 méter

Pap –réttől már csak lefelé futunk J

Szintidő: 8 óra

Minden teljesítőnek érmet adunk a célban.

A nevezés díja: 4500 ft

Túrázva is teljesíthető- a teljesítésrt túre érmet kap minden teljesítő.

Minden teljesítőnek az alábbi ajándékok járnak az érem mellé:

-A Squeezy termékekre egyszeri 20%-os vásárlási kedvezmény

-A RunnersLab sport és teljesítmény diagnosztikájára 20% kedvezmény

-20% kedvezmény az általunk szervezett versenyek közül egy nevezésre, amit a teljesítéstől számított 1 évig lehet felhasználni.

A kedvezményekről minden teljesítő a teljesítés után kap egy tájékoztató emailt.

A nevezéseket a nevezési díj beérkezésétől számított 2 napon belül hagyjuk jóvá.

Az önkormányzattal egyeztetve novembertől a Pomázi Művelődési házban lesz lehetőség ruhát, cuccot lerakni, esetleg átöltözni. ez a rajt helytől kb.500 méterre van.

Sok sikert mindenkinek!!!!!

Bármi van, ezen a számon elértek: +36702730514

ezen a számon ha jelzed az indulás dátumát és a nevedet egy sms-ben, akkor több az esélye annak, hogy a célban várhassunk egy befutó éremmel!