Pomázi Futó Bajnokok Se.

Nagy PálosKör itiner

A Művelődési Ház bejáratától jobbra találod a rajt kódot, amiel indíthatod a teljesítést, olvasd be! Ezután kerüld meg az épületet, itt nem egy utcát, hanem csak egy, a házak között szaladó, új építésű kerékpárutat találsz. Ezen balra, a park felé kell menned. Igazából ez már a SÁRGA sáv jelzés, de sajnos elég hiányosan van jelölve. Átfutsz a parkon, majd egyenesen továbbhaladva jobb oldaladon lesz egy játszótér, egy SPAR, azután meg egy rekortán futópálya. Amikor már a futópályát is elhagytad, akkor az utca beletorkollik a Tél utcába (0,7 km), amin balra, felfelé kell továbbmenned. Itt már ízelítőt kapsz a rád váró emelkedőkből

Ha megmásztad a Tél utcát, akkor a végén (1,25 km) jobbra fordulva a Majdán utcán folytasd az utad! Itt már végre terepet is lát a terepcipőd. Ezen a földes úton 750 m-t kell haladnod – közben balra látod a Magyar Várat – és pontosan 2,0 km-nél jobbra be kell menned egy útra, amin szemben már látod Árpád lovas szobrát és 2 zászlót. A szobor mögül érkezve, bal oldalon lefelé találod a ZÖLD + jelzést, ezen menj le, először balra, majd jobbra tartva! Leérsz egy nagy mező szélére (2,3 km), ami már újra a SÁRGA sáv, de még egy kicsit jelöletlenül. A mező kitaposott szélén egyenesen fuss 300 m-t (2,6 km) és kanyarodj balra felfelé egy köves, autó szélességű úton. Először tarts jobbra, majd maradj végig ezen az újra kövessé váló, széles úton, 3,5 km-nél jobbra, majd 100 m múlva balra menj. Ezen az úton nemsokára egy rétre jutsz ki, aminek a túloldalán ne akarj felmenni a dombra, hanem attól kicsit balra, a kis ösvényen folytasd. A sűrűbe belépve 50 m után már látszik a SÁRGA sáv jelzés, ami mutatja, hogy 90 fokkal balra kell kanyarodnod (3,85 km). Innentől 1 km-en át egyértelmű lesz, egyenesen felfelé, egy víz által középen kivájt, kaptatókkal teli ösvény visz az Oszolyra. 4,8 km-nél kiérsz egy kis tisztásra, ahol balra folytasd! Ezután nem sokkal több turistaút találkozik, itt át kell váltanod jobbra a SÁRGA háromszögre, az visz fel az Oszoly-csúcsra. Óvatosan menj fel, a kövek vizesen csúsznak! A csúcson van az 1. ellenőrző pont. A kód a kereszttől ha onnan nézed, ahonnan jöttél jobbra, kicsit lentebb, az információs tábla hátulján van. ( a tábla hátulján 2 kód van, a miénk a jobb alsó sarokban van,rá van írva, hogy PFB-PálosKör! A másik egy túra kör kódja,az nem a miénk, ne azt olvasd be!!!!! )  A pótkód a kereszttől balra, kicsit lentebb, egy kékre festett sziklánál lévő cserjén van alul. Eddig 5,0 km-t tettél meg.

Miután leolvastad a kódot és megcsodáltad a kilátást, ereszkedj le óvatosan arra, ahonnan jöttél. Kb. 150 m múlva jobbra lefelé a SÁRGA sávon folytasd tovább, 900 múlva pedig válts át a KÉK sávra és azon jobbra haladj (7,05 km). Ezen 3,5 km-t kell megtenned, onnan ugyanúgy egyenesen továbbmenve már a ZÖLD sáv visz fel a Hosszú-hegyre (10,5 km). Itt figyelj, mert 200 m múlva a jelzés jobbra lemegy a széles útról! 4,3 km múlva állj meg, mert elérkeztél a 2. ellenőrző ponthoz (13,0 km)! Egy több jelzéses fát találsz jobb oldalt, amin van egy pecsételős doboz is, ennek hátulján találod a kódot. Érdemes balra kimenned megcsodálnod a kilátást, ott találod amúgy az egyik bal oldali fa hátulján a tartalék kódot is.

A kódleolvasás után menj tovább a ZÖLD sávon, 2 km múlva (15,0 km) kiérsz egy széles erdészeti útra, figyelj, mert 150 m múlva balra visszamegy a fák közé a jelölt út! Egy km múlva elérsz egy aszfaltos úthoz, azon menj át, és a túloldalán kb. 20 m-rel jobbra folytatódik a jelzés (16,1 km). Újabb 700 m megtétele után egy kereszteződéshez érsz, élesen balra fordulva a PIROS sáv/SÁRGA + úton folytatódik körünk útvonala,  de itt dönthetsz úgy is, hogy 1 km kitérővel felkeresed az első vízvételi lehetőséget, a Trézsi-kutat (ehhez a ZÖLD pöttyön menj). A PIROS sáv/SÁRGA + lefelé visz, 600 m kiérsz arra az aszfaltos útra, amin nemrég már átmentél (17,4 km). Ezen fuss lefelé 300 m-t, majd jobbra folytasd ugyanazon a jelzésen. Újabb 300 m múlva menj fel a Csillagösvényen a Boldogasszony kápolnához, annak kapujánál, az információs tábla hátulján megtalálod a 3. ellenőrző kódot. A tartalék kód a kápolna felé menve, 10 m-re, egy pad hátulján van. Ekkor 18,2 km-nél jársz.

A legkevésbé lejtős úton 300 m-t megtéve térj vissza a az eredeti útra, ami már csak SÁRGA + jelzésű. 3,4 km múlva a SÁRGA sávon folytasd (21,9 km)! Ez bevisz Klastrompusztára, ahol megtekintheted a Szent Kereszt Pálos Kolostort (22,7 km). Vízvételi lehetőség 400 m kitérővel! A balra menő utcában 200 m-re, az utca bal oldalán, a fák között kicsit rejtve találsz egy nyomós kutat. A kolostortól továbbmenve kb. 20 m múlva, a házak között jobbra fel megy tovább az út. A tetején balra fordulva ugyanúgy a SÁRGA sávon menj tovább egészen 3,2 km-t, ekkor a Pilis-nyereghez érsz (25,0 km). Egyenesen haladj tovább, innen már PIROS sáv/SÁRGA sáv a jelzés. Ezen eljutsz Pilisszentlélekre, ahol több vízvételi lehetőséget is találsz. Mindenképpen ajánljuk a Teca kocsmáját (26,7 km), ahol enni is tudsz! 200 m-rel később az út jobb oldalán nyomós kutat is találsz. A kút utáni második utcán menj jobbra felfelé – erre visz a jelzés is – egészen addig, míg a Szentlélek Pálos Kolostorhoz nem érsz. Itt van a 4. ellenőrző pont. Az információs táblán van az egyik, az aszfaltút túloldalán található egyik tábla hátulján pedig a másik kód (27,8 km).

A kódleolvasás után menj át a kolostor túloldalára és mellette továbbhaladva egy egyszemélyes ösvényen kanyarogsz tovább a PIROS sávon. 600 m múlva éles jobbkanyarral válts át a ZÖLD sávra (28,4 km)! Ezt a jelzést nagyon sokáig kell követned, ezen jutsz fel 3,4 km múlva a Két-bükkfa-nyereghez (31,8 km), onnan az út jobb oldalán visszamegy az erdőbe és ez visz majd lefelé a római úton. Érdemes megállnod 1,1 km múlva a Szopláki-Ördöglyuknál (32,9 km), különleges látvány! Menj tovább újabb 2,0 km-t és nagyon figyelj, mert balra le kell térned a Klastrom-forráshoz, de a ZÖLD sáv jelzés itt nem látszik (34,9 km)! 100 m múlva ott is van a forrás, ami újabb vízvételi lehetőség és az 5. ellenőrző pont is egyúttal. A forrás melletti tájékoztató tábla hátulján találod a kódot, a tartalék kód pedig a háromszög alakú kis faház belsején van fent. 35,0 km-t tettél meg eddig.

A forrást elhagyva fuss át a cisztercita kolostorromon és a ZÖLD sávon folytatva 1,0 km múlva eléred a pilisszentkereszti Fő utcát, itt fordulj balra (36,0 km)! Innentől a KÉK sáv jelzésen kell folytatnod. A Fő utcán találsz boltokat (Coop, dohánybolt) és kék kutakat is. 500 m múlva, jobbra a 3. utcán visz tovább a jelzés, a lekanyarodástól számítva 700 m múlva a Dera-szurdokhoz érsz (37,2 km). A szurdokon 1,3 km hosszan szintén a KÉK sáv vezet végig (kár lenne kihagynod a gyönyörű látványt, de ha extrém körülmények vannak – jeges, csúszós út vagy a patakban magas vízállás – akkor dönthetsz úgy is, hogy még a szurdok elején felmész a KÉK háromszögön és a könnyebben járható gerincúton mész végig, majd a szurdok végén visszamész az eredeti útvonalra), a végén lévő parkolótól (38,5 km) már a KÉK + jelzést kövesd. Fuss fel az aszfaltúton, majd a keresztező úton óvatosan átkelve a túloldalon balra kanyarodva menj a KÉK +en egészen a Szent-kútig, ami szintén vízvételi lehetőség és a 6. ellenőrző pont is egyben. Az információs tábla hátulján van a kód, de ha szükség lenne a pótkódra, azt a táblától kb. 10 m-re a pihenő padok felé, az egyik kisebb fa hátulján megtalálod. 40,1 km-nél jársz ekkor.

Ha leolvastad a kódot és feltöltötted a kulacsodat, akkor menj tovább a SÁRGA +en 900 m-t, ekkor fordulj jobbra már a SÁRGA sávra (41,0 km). 1,5 km múlva nagyon figyelj, mert egy kerítés mellett futva élesen jobbra kell fordulnod, de utána egyből balra egy kisebb ösvényen megy tovább a SÁRGA sáv (42,5 km). Ez a jelzés még 1,4 km-t visz tovább a Lom-hegyi-nyeregig (43,9 km), ott jobbra kell menned a PIROS sávon, majd 200 m múlva balra fel a PIROS +en. 1,7 km múlva egy erdészeti útra érsz (45,6 km), maradj ezen, ne folytasd a PIROS +en! Az első lehetőségnél, 400 m múlva kanyarodj fel balra a ZÖLD háromszögre (először nem látszik a kopott jelzés), ez visz fel a Bölcső-hegyre. A következő elágazásnál is a ZÖLD háromszöget keresd, szemben fogod látni és jobbra mutat egy keskenyebb ösvényre. Nemsokára egy sziklás, meredek rész következik, mígnem feljutsz a Bölcső-hegynek majdnem a tetejére, egy jobbkanyarhoz, ahonnan már lefelé vezet az út. Itt állj meg, mert elérkeztél a 7. ellenőrző ponthoz (46,5 km)! Itt szemben kb. 6 m-re találod a kódot egy fán (1 óránál). A pótkód pedig a kanyarban lévő nagy sziklák mögötti fák egyikén van hátul.

A kódleolvasás után a ZÖLD háromszögön menj tovább lefelé, 700 m múlva eléred a Lajos-forrást (47,2 km). Vízvételi lehetőség! A forráshoz leérve fordulj jobbra, ne az aszfaltos útra, hanem a murvásra. Az kb. 50 után ketté válik, a bal oldali ösvényt válaszd, majd tarts jobbra, ami a PIROS négyzet jelölésű ösvény. Ezen haladva 700 m után egy kereszteződéshez érsz, itt fordulj balra a ZÖLD háromszögre (48,0 km). Figyelj, mert 200 m-en belül háromszor is választanod kell: először balra, aztán jobbra, majd megint balra tartva maradsz a ZÖLD háromszögön, ami a Nagy- és a Kis-Csikóváron keresztül egészen Pomáz széléig visz 4,6 km hosszan (52,6 km). Ekkor egybefut a ZÖLD sávval, amit követve el is jutsz a célig. A városi részen, az utcákban végig jól követhető a ZÖLD sáv. Amikor már a Luppa Vidor utca végére, egy templom mellé érsz, és szemben egy körforgalmat látsz (54,7 km), akkor közvetlenül a templom mellett óvatosan kelj át az úton és a túloldalán fordulj balra. Fuss egészen addig, míg átmész a Dera-patakon, majd a túloldalán fordulj jobbra, és pár méter után már látod is balra a Művelődési Házat. Elérkeztél a célhoz, olvasd be a célkódot is.

Gratulálunk a sikeres teljesítéshez! Jó pihenést kívánunk!

Vízvételi lehetőségek:

– 0 km: Művelődési Ház (Covid-helyzetben nincs)

– 16,8 km-től 1 km kitérővel: Trézsi-kút

– 22,7 km-től 400 m kitérővel: nyomós kút Klastrompusztán

– 26,7 km-nél Teca kocsmája és 26,9 km-nél nyomós kút Pilisszentléleken

– 35,0 km: Klastrom-forrás

– 36,1-36,5 km: Coop (nyitva: H-P: 6-18, Szo: 6-14, V: 7-12), dohánybolt (nyitva: H-P: 6-19, Szo: 6-14, V: 7-12), kék kutak Pilisszentkereszten a Fő utcán

– 40,1 km: Szent-kút

– 47,5 km: Lajos-forrás

– 55,1 km: Művelődési Ház (Covid-helyzetben nincs)

Szintemelkedés: 1950 m (Garmin)

Szintidő: 10 óra

Aki a szintidőn túl teljesíti a kört, túraként kerül be a teljesítők listájára és egy túra érmet kap.

Nevezési díj: 4500 Ft

A nevezési díjhoz ajándék minden teljesítőnek:

– 20% vásárlási kupon a Squeezy termékekre: http://www.squeezy-nutrition.hu/

– 20% kedvezmény a RunnersLab sportdiagnosztikára: https://runnerslab.hu/?gclid=Cj0KCQiAh4j-BRCsARIsAGeV12D94IuKcDgaKIDlJSfyZuFdeoCwXRk4ZwmRR7Tq3yF1m9moxyYcn8oaAiiiEALw_wcB

– 20% kedvezmény az általunk szervezett versenyek közül egy nevezésre, amit a teljesítéstől számított 1 évig lehet felhasználni. http://pomazifutobajnokokse.hu

A kedvezményekről emailben kaptok tájékoztatást.

A nevezéseket a nevezési díj beérkezésétől számított 2 napon belül hagyjuk jóvá.

További fontos információk:

– minden szombaton a művelődési ház parkolójában délelőtt termelői piac van, ezért elképzelhető, hogy nem lehet ott parkolni, csak mellette a posta parkolójában, ami kb. 100 méter a Huszár utcában

– Szentendrén a katonai lőtéren sokszor gyakorlatoznak, így a lövések hangja a kör több pontján hallható, ne ijedjetek meg

– a rajt/cél területén találtok egy non-stop gyógyszertárat, ha esetleg szükség lenne rá (ne legyen)

– indulás előtt az itinert fotózd le magadnak a telefonodra, ha esetleg nem lenne térerőd, mindig rá tudj nézni

Ha kérdésed van, elakadtál, illetve, ha kiszálltál hívj vagy üzenj: +36702136475 vagy +36702730514

Megköszönjük, ha erre a telefonszámra (  Sallai Zsuzsanna-  +36702730514 ) dobsz egy sms-t, hogy mikor rajtolsz (név és pontos dátum, idő), így várni tudunk a célban az éremmel :)

Mindenről a facebook oldalunkon: https://www.facebook.com/pfbpaloskor